Sarkad, Kossuth u., Epreskert u., Vasút u., Szalontai u.
Méhkerék
Kötegyán
Sarkadkeresztúr
Okány
Zsadány
Biharugra
Körösnagyharsány
Geszt
Mezőgyán
Családsegítők, családgondozók
Sarkad, Kistérségi Humán Szolgáltató Központ
CÉLCSOPORT
3-18 éves korosztály
az érintett korosztály pedagógusai
az érintett korosztály szülei
családsegítők, családgondozók
CÉL
A gyermekek, a gyermekekkel közvetlen kapcsolatban álló személyek – szülők, pedagógusok, családsegítők, családgondozók – számára rendszerszemléletű, komplex segítő, támogató rendszer biztosítása a lelki egészség megőrzése, megteremtése, a tanulási akadályok leküzdése, a pálya-, és jövőkép erősítése, szociális segítségnyújtás érdekében.
TEVÉKENYSÉGEK
Mentálhigiénés tanácsadás: csoportfoglalkozások, egyéni konzultációk
Tanulási tanácsadás: csoportos és egyéni foglalkozások, konzultációk
ELÉRHETŐSÉGI ADATOK
Nagy Katalin – közoktatásért felelős szakterületi koordinátor 5534 Okány, Gyerekesély iroda, Kossuth u. 16. 66/488-100 25-ös mellék E-mail: gyerekesely.kozoktatas@gmail.com
Szlávikné Mári Zsuzsanna – mentálhigiéné prevenció specialista, mentálhigiénés foglalkozásokat tartó szakember; Ady – Bay Középiskola és Kollégium, 5720 Sarkad, Vasút u. 2. Tel.: 66/375-155 E-mail: sznemzs@freemail.hu
Kistérségi Humán Szolgáltató Központ, Intézményvezető: Sás Ildikó 5720 Sarkad, Árpád Fejedelem tér 2. Tel.: 66/375-371 E-mail: khszk.sarkad@upcmail.hu
PEDAGÓGIAI TANÁCSADÓ SZOLGÁLAT
Célunk:
Sok esetben a tanulási gondok, nehézségek hátterében is lelki problémák állnak. Fontosnak tartjuk, hogy tegyünk gyermekeink lelki egészségének megőrzéséért, hogy segítsük a helyes magatartásformák megismerését, kialakítását, hogy tanulási nehézségeiket minél jobban leküzdjék és helyes, számukra gyümölcsöző tanulási technikákat ismerhessenek meg.
Programelemünk két részből tevődik össze:
a mentálhigiénés foglalkozásokból, valamint
a tanulási tanácsadás szolgáltatásból.
Mindkét tevékenységgel a gyermekeket, a szüleiket, a pedagógusokat, valamint más, segítő foglalkozású szakembereket (családsegítőket, családgondozókat) szeretnénk megszólítani.
Mentálhigiénés foglalkozások
A gyermekek részéretartandó foglalkozások az óvodás korosztálytól kezdve az általános iskola alsó- és felső tagozatán át egészen a középiskolás tanulókig nyújtanak olyan elfoglaltságot, amely segít lelki egészségük megőrzésében, önismeretük kialakításában és erősítésében.
Játékos foglalkozások keretében támogatást nyújt abban, hogy a fiatalok könnyebben beilleszkedjenek a társadalomba, képesek legyenek harmonikus szociális kapcsolatok kialakítására, kudarcélményeik helyes megélésére, feldolgozására.
Nagy hangsúlyt fektetünk a megelőzésre: a dohányzás, az alkohol, a drog káros, személyiség– és egészségromboló hatásait tanulságos oktatófilmek segítségével, azok feldolgozásával, elemző beszélgetésekkel tudatosítjuk a gyermekekben.
A pedagógusoknak, szülőknek lehetőségük van arra, hogy segítséget kapjanak nevelési módszerek megismerésében, tudatosításában, serdülőkori problémák kezelésében, hogy bővüljön (szakmai) helyzetmegoldó képességük, hogy megértő támogatással tudjanak ők is a gyermekek, tanulók testi-lelki problémái felé fordulni.
Tanulási tanácsadás
A foglalkozások kidolgozott tematikára épülve segítenek a tanulóknak abban, hogy sikeresen kiküszöböljék a számukra tanulási nehézségeket okozó tényezőket, gyarapítsák és fejlesszék tanulási technikáikat.
Olyan témákkal foglalkozunk, melyekre a diákoknak valóban szükségük van a hatékony tanuláshoz, az iskolai elvárásoknak való sikeres megfeleléshez. Igyekszünk oldott hangulatú alkalmakat teremtve fényt deríteni a rosszul alkalmazott tanulási technikákra, a tanulást nehezítő vagy akadályozó körülményekre is.
Támogatást kapnak a tanulással kapcsolatos hatékony időbeosztásra, a figyelem és koncentráció fejlesztésére.
Mindezek nagy segítséget nyújthatnak a dolgozatra, felelésre való felkészülésben, a tanultak rendszerezésében. Különböző módszerekkel támogatható a memória fejlesztése, az olvasás hatékonysága, valamint a vizsgadrukk és a szorongás leküzdése. Ezen technikák, módszerek megismerése a szülők számára is elengedhetetlenek azért, hogy megismerjék az otthoni segítségnyújtás lehetőségeit. Számukra konzultációs alkalmakon nyílik lehetőség beszélgetésre, ismeretszerzésre.